2012. május 9., szerda

Gázolás

A Suzukimmal épp elmentem a Keszéért, és már a Magyarürögi úton mentünk Uránváros felé, mikor megláttam, hogy áll egy autó az úton. Egy '90-es évek elejei kiskocsi volt (talán Corsa). Érdekes módon a színére nem emlékszem, de pirosra tippelnék.
Az autó előtt egy 40-es, alacsony, duci (a tipikus dada-alkat) állt, és sírt. Megálltam mögötte, és azonnal kiszálltam. Keszének még visszaszóltam, hogy maradjon, megnézem mi a helyzet...
Amikor előre értem láttam, hogy a nő erősen sokkos állapotban csak áll, és sír. Az okát nem kellett sokat keresnem, ugyanis az autó eleje alatt ott feküdt egy ember. Lábbal előre kilógott a kocsi alól, feje viszont már az utastér alá is elért, a belső szervei lógtak ki oldalra és az aszfalton terültek szét. A nő a beleset óta összesen annyit csinálhatott, hogy kartondobozokat pakolt az áldozat elé, hogy ne lássa.
Megkérdeztem tőle, hogy hívott-e már mentőt, de nem tudott válaszolni. Elrángattam a kocsi elől a legközelebbi ház bejárati ajtaja elé, és becsengettem. Kijött a tulaj, kértem tőle, hogy had hívjak mentőt, majd elővettem a mobilom, és már beszéltem is a mentősökkel. Feltűnt, hogy biztos nem a 112-t hívtam, azt ugyanis rendőr veszi fel, most viszont a mentősök központjával beszéltem. Elmondtam minden ilyenkor kötelező adatot (mi történt, és hol), és hogy a gázoló nő sokkos állapotban van, mikor egy hatalmas csattanást hallottam.
Felnéztem, és láttam, hogy a sötétedés miatt valószínűleg egy a kelleténél gyorsabban haladó autós nem vette észre, hogy a balesetes autó mögött áll 2-3 autó, és a leghátsóba belerohant. Már láttam is lelki szemeim előtt, hogy megint megállok valakinek segíteni, és összetörik az autómat... Ránéztem Keszére, és mutattam neki, hogy álljon át a balesetet szenvedett autó elé, és a szemében láttam, hogy az én autómnak nem lett baja.
Feltűnt, hogy a csattanás miatt leraktam a telefont, ezért újra felhívtam a mentősöket, akik már tudták, hogy én hívom őket. Azt kérdezték, hogy van-e még valami, amit el akarok mondani?
- Igen - feleltem - az elütött férfi belei az úton vannak.
Válasz ugyan nem érkezett, de tudtam, hogy a mentősök amint ezt megtudták, a padlógázról azonnal normál tempóra váltanak...

3 megjegyzés:

  1. Honnan tudod, hogy hogyan néz ki, ha valakinek lógnak ki a belei?

    VálaszTörlés
  2. Szép kis álom... :)
    Valószínűleg a 104-et hívtad, mert az a mentők száma. A 102 egy általános segélyhívó.
    És azt miért írtad, hogy "MEGINT megállok valakinek segíteni"? Amikor a faiskolánál megálltál (ahol a srác agya folyt ki), ott is összetörték az autódat? Vagy történt már ilyen veled?

    VálaszTörlés
  3. Ja és még valami:
    Abból is látszik, hogy álom, mert szerintem Kesze (de más sem) nem maradt volna nyugodtan a kocsiban, hanem kiszáll segíteni, intézkedni, körülnézni stb. :)
    Így Te lehettél a hős. :P

    VálaszTörlés