2010. október 4., hétfő

Soros boxermotor

Ma megálmodtam a világ legújabb motorját, a soros boxermotort!
Álmomban még el is magyaráztam a Zsunak:
Van a soros motor, ami a legtöbb autóban van, ahol a hengerek egymás mellett helyezkednek el, és a dugattyúk útja vertikális. Van a V-motor, ahol a hengerek egymáshoz képest V alakban helyezkednek el (itt az égbe emeltem a széttárt kezeim a szemléltetés kedvéért, sőt, megemlítettem még a W motort is), és van a boxermotor, ahol a dugattyúk mozgása horizontális, a főtengely "középen" van, az égéstér pedig a motor "két szélén". Ennek legfőbb előnye az alacsony súlypont.
Namármost a soros boxermotor nem más, mint a boxermotor és a soros elrendezésű motor előnyeinek egyvelege. A hengerek egymás mellett, vízszintesen helyezkednek el, a kocsi orra felé van az égéstér. Olyan, mintha elfektetnénk egy soros motort.
Ekkor jött egy újabb megvilágosodás, lehet ez még jobb is, használjuk ki jobban a helyet! A három darab vízszintesen elhelyezett henger felé még két hengert lehet rakni, és máris előnyösebb a térkihasználás. Igen ám, de ezt hogy fogja mozgatni a főtengely? Egy sehogy, legfeljebb kettő, de az már nem túl gazdaságos, ezért a főtengely helyett egy tárcsát alkalmazunk, amin süllyesztések és kitüremkedések vannak. Ez már egyenes úton tud csatlakozni a váltóhoz, és onnan már minden simán passzol a hátsókerék meghajtáshoz.
Íme, így álmodtam meg a jövő motorjait, melyek alacsony súlypontjuknak köszönhetően ideális megoldást nyújtanak a modern, hátsókerék meghajtásos élményautókhoz.
Minden jog fenntartva, védjegy, szabadalom, stb., melyek mind eladók pl. a BMW vagy a Subaru fejlesztőinek!

2 megjegyzés: